Jsou opravdu tak úžasné?

Pátráte v drogerii nebo v lékárně po výrobcích označených malým zajíčkem, který signalizuje, že výrobek nebyl testován na zvířatech? To je jistě chvályhodné, ale i tak byste se měli mít na pozoru, zejména pokud kupujete výrobky velkých značek. Produkt nebyl testován na zvířatech totiž znamená pouze to, že chlupáči nebyli nikdy vystaveni výslednému produktu. Toto testování už Evropská unie, alespoň co se kosmetiky týče, zakázala pár let nazpátek, a to včetně dovozu kosmetiky ze zahraničí.
heřmánkové mýdlo.jpg
Opatření EU tak výrazně eliminovalo například zvyk některých producentů malovátek testovat na zvířatech každý jednotlivý výrobek nové řady, i když se lišily třeba jen barvou. Dobrá věc také je, že zákaz se vztahuje i na testování jednotlivých komponent, pokud je jejich jediným účelem zkrášlování. Bohužel, stačí aby se výrobci podařilo kontrolní orgán přesvědčit, že látku, kterou později použije ve vaší rtěnce nebo parfému, testuje vlastně pro něco jiného, třeba pro lékařské účely, a už si experimenty může vesele provádět dál. Proč je to problém? Velké korporace pod sebe často sdružují jak firmy zabývající se dekorativní kosmetikou, tak medicinské podniky. Složka se tedy otestuje v rámci lékařské licence, a ten samý koncern ji pak v klidu může aplikovat v jakémkoli výrobku, včetně lesku na rty nebo řasenky.
 kajalová tužka.jpg
Dá se tomu vůbec nějak bránit? Určitě. Základem je vybírat si výrobky nezávislých firem, a vědět, jaké další společnosti patří stejnému vlastníkovi. Například značka LUSH se pyšní tím, že nejen, že své vlastní výrobky na zvířatech netestuje, ale materiály kupuje pouze surové a jen od dodavatelů, kteří prokáží, že se na podobných experimentech nijak nepodílejí. Ale není potřeba chodit ani tak daleko, ani plundrovat peněženku. Privátní značka DM drogerií, včetně biořady Alverde, se pyšní podobnou filozofií, tedy že ani suroviny, ani výsledné produkty, neprošly žádným testováním na živých tvorech. Je nicméně dobré připomenout, že pokud není uvedeno přímo, že produkt je přátelský vegetariánům a veganům, i výrobky se zajíčkem mohou obsahovat zvířecí deriváty, jako je například med, mateří kašička nebo včelí vosk.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Nezařazené